logo

Personvern

NO   EN   
 

Personvern

Personvernet ditt er viktig for oss, og denne personvernerklæringen beskriver hvordan ODA Connect AS samler inn og bruker personopplysninger. Personvernserklæringen baserer seg på lovverket i Norge, hvor ODA Connect AS holder til.

Innsamling av informasjon   

  • Informasjon fra registrering av CV-profil og oppdatering(er) av profilen via “min side”.
  • Hvis du søker på stilling eller registrerer din profil gjennom “Søk med LinkedIn”-funksjonen eller “Søk med jobreg”-funksjonen så vil systemet hente inn tilgjengelig informasjon fra profilen din i den tjenesten du autentiserer med, og denne informasjonen blir da lagret på din profil.
  • Vi samler inn data i aggregert form for besøkende av siden, for eksempel trafikkdata, lokasjonsdata etc.
  • I noen tilfeller vil vi lagre e-postkorrespondansen når du kontakter oss.
  • I noen tilfeller vil vi lagre innhentet informasjonen i vårt elektroniske saksarkiv.
  • Systemet setter cookies (informasjonskapsler) i nettleseren, som beskrevet i dokumentet for bruk av informasjonskapsler.
Hvordan informasjonen brukes

Informasjonen som samles inn brukes hvor det er nødvendig for å:
  • Levere våre tjenester til deg og å kommunisere rundt disse tjenestene med deg.
  • Gjøre en vurdering av dine kvalifikasjoner og fasilitering i forbindelse med nåværende og fremtidige rekrutteringsoppdrag eller bemanningsoppdrag.
  • Informere om relevante muligheter og ytelser vi tilbyr.
  • Overholde lovmessige forpliktelser.

Behandlingsansvarlig og databehandler

ODA Connect AS er behandlingsansvarlig, og er de som eier data som blir lagt inn i systemet. Som databehandler står Recruitment Manager AS for systemløsningen, og utvikler, drifter og vedlikeholder systemet hvor dataen din ligger. Recruitment Manager AS benytter underleverandører til å utføre databehandleroppgaver.
Det foreligger en egen databehandleravtale mellom ODA Connect AS og Recruitment Manager AS som regulerer hvilken informasjon databehandler har tilgang til og hvordan informasjonen skal behandles.


Tredjeparter
ODA Connect AS vil som sagt kunne behandle dine personopplysninger. Opplysninger om deg vil også kunne bli presentert for kunder og andre samarbeidspartnere av ODA Connect AS, og der behandlingsansvarlig eller databehandler er forpliktet å gjøre dette som følge av lovpålagte krav.
For å kunne bruke dataen din på en effektiv måte, og for å tilby deg de beste tjenestene er det i enkelte tilfeller nødvendig å sende opplysninger til tredjeparter. Disse tredjepartene har separate og uavhengige retningslinjer for personvern.
ODA Connect AS har ikke ansvar for innholdet og aktivitetene til de tilknyttede tjenestene. Likevel ønsker vi å beskytte integriteten til tjenestene vi leverer, og tar gjerne imot tilbakemeldinger på disse områdene.


Innsyn, endring eller sletting av dine personopplysninger
Du har, som registrert i systemet, rett til å kreve innsyn, retting og sletting som beskrevet i personopplysningslovens § 18 samt §§ 27 og 28. Kravet skal besvares kostnadsfritt og senest innen 30 dager.
Ønsker du å trekke tilbake ditt samtykke så gjøres det ved å at du sletter din egen profil.
Som kandidat kan du når som helst slette din egen profil inne fra “Din profil” i systemet, eller du kan ta kontakt med ODA Connect AS for bistand med det. Fra din profil kan du også endre på informasjon du har lagt inn på din profil i systemet.
Ønsker du innsyn i informasjon ODA Connect AS har på deg, eller dersom du har spørsmål eller innspill til vår behandling av personopplysninger, kan du kontakte din kontaktperson hos oss eller på epost til aksel@odaconnect.no.

 

Privacy policy

Your integrity is important to us and this privacy policy describes how ODA Connect AS collects and uses personal data. The privacy policy is based on the legislation in Norway, where ODA Connect AS is established.

The collection of information   
  • Information is collected from the registration of a CV profile and from updates of the profile through ”My page”, together with the IP address.
  • If you search for jobs or register your profile using the ”Search with LinkedIn” or “Search with Jobreg” functions, the system will fetch information that is available in your profile of the service that you are being authenticated with. This information will then be stored in your profile.
  • We collect aggregated data regarding the visitors to our website, such as traffic data, location data, etc.
  • In some cases, we store the e-mail correspondence with you when you have contacted us.
  • In some cases, we the collected information in our electronic company files.
  • The system enters cookies into your web browser, as it is described in the document regarding cookies.
This is what the information is used for

The information that is collected is used where necessary to:
  • Deliver our services to you and to communicate with you about the services.
  • Analyze your qualifications and to facilitate current and future recruitment and staffing assignments.
  • Inform about relevant openings and offerings that we can provide.
  • Be compliant with legal requirements.
  • Maintain security – the IP address is being collected in order for you to be able to get an overview of the IP addresses that have been used to log into your account.
Controller and Processor

ODA Connect AS is the Controller and the party that owns the data that is entered to the system. The Processor, Recruitment Manager AS, is the party responsible for the system solution, that develops, maintains and operates the system where your personal data is being stored. Recruitment Manager AS uses sub-contractors to perform some of the Processor tasks.
There is a separate Data Processing Agreement between ODA Connect AS and Recruitment Manager AS, which regulates the type of information that the Controller is to have access to and how the information is to be handled.

Third parties

ODA Connect AS wishes to process your personal data, and the data also needs to be available for presentation to customers and other collaborating partners to ODA Connect AS. The Controller and the Processor are required to comply with the requirements that are stated by law.
To use the data efficiently, and to be able to offer you the best services possible, it is sometimes necessary to send information to a third party. These third parties have separate and independent privacy policies. ODA Connect AS is not responsible for the content and the activities in associated services. However, we still wish for the data within those services to be protected and welcome any feedback related to the area.

Right to access, change or erase your personal data

As registered within the system, you have the right to request access and correction of your personal data, or for it to be erased, as it is stated in the Privacy Act § 18, §§ 27 and 28. The request is to be responded to without charge and within 30 days.
Note that these are referring to the current Norwegian privacy law. When GDPR comes into effect, it is important that these are updated for them to refer to the GDPR legislation.
If you should wish to withdraw your consent to the processing of your personal data, you do this by deleting your profile.
As a candidate, you may at any time delete your profile from “My profile” in the system, or you can contact ODA Connect AS to receive assistance. By accessing your profile, you can also change the information that you have added to your system profile.
If you want to have access to the information that ODA Connect AS has about you, or if you have any questions or comments, just contact your contact person with us or send an e-mail message to aksel@odaconnect.no